Моніторинг якості освіти
Модель розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти відбувається за запропонованими Державною службою якості освіти України напрямами:
1. Освітнє середовище.
2. Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду.
3. Фахова діяльність педагогічних працівників закладу освіти.
4. Управлінські процеси.
В 2021 році адміністрацією закладу було проведено вивчення стану освітнього середовища, освітніх та управлінських процесів.
В 2022/2023 н.р. планувалось вивчення напряму : "Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду", але через введення 24.02.2022 р. воєнного стану на всій території України, було вирішено дослідити напрям "Фахова діяльність педагогічних працівників закладу освіти", а саме розпочати з інформаційно-комунікаційної компетентності педагогів, так як організація освітнього процесу відбувалась з використанням технологій дистанційного навчання, діти заклад дошкільної освіти не відвідували.
Результати аналізу рівня інформаційно-комунікаційної компетентності та використання ІКТ вихователями в їхній професійній діяльності, вмотивованості підтвердили думку про те, що необхідно розпочати зі зміни уявлення про роль сучасного педагога. Перш за все, потрібно звернути увагу на важливість активного використання інновацій в освітньому процесі, постійного саморозвитку та адаптації до сучасних вимог у сфері освіти, поліпшення інформаційно-комунікаційної компетентності вихователів щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій в професійному та повсякденному житті. Зауважимо, що вмотивованість до самовдосконалення стали важливою умовою, адже від цього залежить продуктивність роботи на відстані, баланс часу та розподіл завдань, впровадження нових ідей.
Для
організації швидкого набуття компетентностей і навичок, потрібних для
здійснення освітнього процесу через екран монітора, підібрати та поєднати різні
види здобуття освіти, вибудувати власну траєкторію навчання для кожного
педагога окремо, при цьому запобігти професійному вигорянню розроблено цільовий
проєкт щодо формування у педагогів інформаційно-комунікаційної компетентності.
За результатами цього вивчення сформовано досвід роботи. Робота з даного напряму продовжується.
З 16.09.2024 р. в Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 90 "Волошка" Запорізької міської ради працює в очній формі зі змішаним режимом навчання ( відовідно до Акту прийому готовності до нового 2024/2025 н.р. від 16.08.2024, Рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради «Про організацію освітнього процесу в комунальних закладах дошкільної освіти та дошкільних підрозділах комунальних закладів загальної середньої освіти міста Запоріжжя за очною формою зі змішаним режимом навчання на час дії правового режиму воєнного стану» від 28.08.2024 № 572, Розпорядження Запорізької військової обласної адміністрації «Про початок нового 2024/2025 навчального року в закладах освіти Запорізької області» від 30.08.2024 № 691, Наказ Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради «Про заходи безпеки при організації освітнього процесу в комунальних закладах дошкільної освіти та дошкільних підрозділах комунальних закладів загальної середньої освіти міста Запоріжжя за очною формою зі змішаним режимом навчання в 2024/2025 навчальному році» від 03.09.2024 № 355р, Рішення Ради Оборони Запорізької області від 03.09.2024 р. № 190).
Тому на 2024/2025 н.р. заплановано вивчення напряму «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду"
В закладі систематично проводиться аналіз організації освітнього процесу