Медіаграмотність
Медіаграмотність — вміння користуватися інформаційно-комунікативною технікою, виражати себе і спілкуватися за допомогою цих медіазасобів, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, відрізняти реальність від рейкових новин.
Діти навчаються у своїх батьків використання соціальних медіа та здійснення онлайн-закупівель. Основні (глобальні) новини вони осягають переважно через роз'яснення батьків. Батьки завжди мають думати про зміст медіапродуктів, які споживає їхня дитина, про те, з ким вступає в контакт тощо. Під час діалогу з батьками діти вивчають важливі соціальні та емоційні, а також мовні й пізнавальні навички у світі медіа.
Сприяючи впровадженню медіаосвіти в сімейному колі, дослідники пропонують батькам:
- не залишати поза увагою всі потенційні можливості негативного впливу телеперегляду;
 - ураховувати контекст сцен із застосуванням сили, ухвалюючи рішення про те, чи можна дивитися це дітям;
 - завжди брати до уваги рівень розвитку конкретної дитини;
 - зважати на те, що програми різних жанрів становлять різні ступені ризику для дітей;
 - дивитися телевізор разом з дітьми й обговорювати з ними побачене.
 
Поради батькам щодо безпеки дітей в інтернеті
- Поясніть своїм дітям, як працює Інтернет, і розкажіть, що web-сайти може створювати будь-хто. Навчіть їх користуватися широким колом інформаційних ресурсів, щоб вони могли перевіряти правильність і достовірність того, що бачать в он-лайні.
 - Навчайте ваших дітей аналізувати інформацію, яку вони знаходять в он-лайні. Переконайтеся, що ваші діти звіряють інформацію, яку вони знайшли в он-лайні, з іншими джерелами з метою перевірки її достовірності.
 - Виховуйте в дітей негативне ставлення до матеріалів, що містять елементи жорстокості чи насилля. Програмні фільтри можуть допомогти заблокувати деякі з них.
 - Розкажіть дітям про безпеку в Інтернеті. Ви не зможете весь час стежити за тим, що вони роблять в мережі. Їм необхідно навчитися самостійно користуватися Інтернетом безпечним і відповідальним чином.
 - Використовуйте налаштування конфіденційності та управління доступом до вашого розташування. Особливо важливо обмежувати доступ до таких даних, як ім'я, адреса або номер телефону, які дитина розміщує на загальнодоступних сайтах.
 - Зберігайте паролі в таємниці. Нагадуйте дітям, що паролі не можна нікому повідомляти.
 - Встановіть захист від вірусів. Використовуйте і регулярно оновлюйте антивірусне програмне забезпечення. Навчіть дітей не завантажувати файли з файлообмінних сайтів, а також не приймати файли і не завантажувати вкладення, що містяться в електронних листах від незнайомих людей.
 - Навчіть дітей відповідальної поведінки в Інтернеті. Пам'ятайте золоте правило: те, що ви не сказали б людині в обличчя, не варто відправляти йому по SMS, електронною поштою, в чаті або розміщати у коментарях на його сторінці в Мережі.
 
Пам'ятайте, безпека інтернету для дітей більшою мірою залежить особисто від вас, ніж від модераторів та адміністраторів сайтів.
Рекомендації батькам, щодо профілактики потрапляння дітей у небезпечні інтернет-спільноти
- Не панікуйте!
 - Станьте для дитини другом.
 - Звертайте увагу, коли прокидається дитина, чи спить вона в ранні години.
 - Як дитина їсть (з апетитом, без апетиту).
 - Приділяйте більшу увагу психологічному стану дитини (запитуйте: «Як твої справи?», «Ти чимось засмучений(на)?», «Що приємного сталося сьогодні?»).
 - Цікавтеся життям дитини: «Що тобі подобається?», «Розкажи про своїх друзів», «Яку ти любиш музику? Я хочу послухати її з тобою» тощо.
 - Намагайтеся заповнити вільний час дитини спортивними або культурними секціями, домашніми справами, сімейними розвагами, відволікти дитину від Інтернету.
 - Перевіряйте облікові записи (акаунти) дитини в соціальних мережах та групи, до яких входить акаунт.
 - Беріть участь у спілкуванні у приватних чатах, де спілкується ваша дитина.
 - Звертайте увагу на коло спілкування дитини в реальному житті: хто її друзі, чим вони займаються тощо.
 - Обов'язково цікавтеся, які фото- та відеофайли є в ґаджетах дитини.
 - Встановіть функцію «батьківський контроль» на всіх ґаджетах дитини і на вході в мережу Інтернет.
 

